vaddå dubbelmoral?

Vi Hammarstrandsbor är troligen dom fegaste jävlarna i hela världen. Vi ungdomar gnäller om att det inte finns någon ungdomsgård - och när chansen finns & det går och fixa, nej då passar det minsann inte!
Jävla skit attityd säger jag bara.
Vi gnäller om att det inte finns några folk här,  med om det kommer nya människor till byn, vad gör vi då? Går vi fram, hälsar dom välkommna till hammarstrand och lyckönskar dom? Nejnej, vi mobbar ut dom totalt tills dom flyttar härifrån.
För det är något osäkert och läskigt med nya människor, för vi vet helt enkelt inte vilka det är.
Vi kan inte för och efternamn, vi vet inte vad dom har varit med om, vi vet ingenting. Och det skrämmer skiten ur oss hammarstrandsbor, som av en slump blev placerade på samma yta som gud glömde bort.
INAVEL GÅNGER TUSEN ALLTSÅ LEDES.

Jag har börjat fundera, på hur många som jag kommer tappa kontakten med inom en snar framtid. Dom som man hejar på och kramar i korridoren av gammal vana kommer snart blekna bort och falla bort ur minnet.
Det känns rätt sorligt, och ganska patetiskt på nått sätt - men det är väl så det funkar antar jag.

Nått mera jag är less på är hur vi tonåringar umgås. Tänk vad mycket roligare det skulle vara att vara 15 pers som kollade på film en fredagkväll, istället för att man är smågäng här och där. Nån som är på att dra ihop riktigt mycket folk nån kväll? :)

över och ut, varulvstjut! /jB


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är en klok kvinna, du.

2009-01-03 @ 19:27:49
URL: http://tovelaurin.blogg.se/
Postat av: filip

jag är så less på alla jävla ungomar i hammarstrand.

hur länge kommer mia orka sitta där och vänta och lägga ut massa tid och pengar på oss om vi inte ens bryr oss. SKÄRPNING.

2009-01-04 @ 13:00:19
Postat av: isabelle

Bra skrivet! :)

2009-01-04 @ 13:03:44
URL: http://nak3n.blogg.se/
Postat av: Jannice

Du skriver bra och det träffar alltid rätt, vare sig det handlar om inavel i Hammarstrand eller BlondinBellas ytlighet. Go girl!

2009-01-06 @ 12:21:14
URL: http://jannicejarpe.blogspot.com
Postat av: Jannice

Men oj! Tackar för den komplimangen!!

2009-01-06 @ 20:17:23
URL: http://jannicejarpe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0