jenny tänker.

Varför jag har börjat planera inför sommaren 2010, varför jag har börjat fantisera om hur det kommer bli när jag flyttar till stan och till egen lägenhet, varför tänker jag på hur jag kommer se ut som vuxen, varför har jag börjat oroa mig för om jag kommer hamna rätt eller inte, varför ber jag redan nu om att inte bli som min mormor när jag blir gammal,(snälla gud, det får inte ske!) 
Kommer jag att spela någon roll för världen överhuvudtaget, eller kommer jag dö i en kofta från H&M efter 50 år med ett medelmåttigt jobb och medelmåttig bostad? Kommer mitt kärleksliv endast kretsa runt en tjock svart katt vid namn Snurre som jag pratar med i brist på sällskap, kommer jag våga leva ut mina drömmar till max, kommer jag våga stå för mina egna åsikter när det väl kommer till kritan, kommer jag att uträtta mina ideér, eller kommer jag helt enkelt dö som en misslyckad människa?
Listan med saker som jag funderar över kan göras ungefär 39 A4a sidor lång. Jag tänker så mycket, så ibland glömmer jag bort att njuta av den härliga tiden som jag har nu. Jag vill inte tänka tillbaka när jag är gammal och kanske sitter där och pratar med Snurre, och säga "När jag var ung Snurre, då brukade jag mestadels oroa mig för vad som väntade bakom hörnet." Jag vill kunna dra till med nått kraftigare. "När jag var ung Snurre, så hjälpte jag till att utrota rasism."
"När jag var ung Snurre, då hade jag ett behandlingshem för tonåringar som hamnat lite snett." "När jag var ung Snurre, då betydde jag något för någon annan, och jag tillängnade mitt liv åt andras välmående."

Det finns enormt många frågor, men inga svar. Jag antar att det enda som kan avgöra om jag kommer ha någon bra bostad eller svart katt vid namn Snurre är tiden.
:)
/jB


Kommentarer
Postat av: Jannice

Din kommentar hos mig, fick mig inspirerad..så nu skrev jag ett helt inlägg om just "hur orkar man" typ..

Dina tankar om din framtid, är ganska djupa..och det förstår jag! Du engagerar dig verkligen helhjärtat i det du tar dig för. Jag tror inte du behöver oroa dig alls för hur det kommer vara när du är gammal och tänker tillbaka på din ungdom! Jag tror att du kommer sitta och berätta om alla dina äventyr, för en hel drös med barnbarn och barnbarnsbarn..som sitter där med stora ögon och bara vill höra mer och mer och mer..!

2009-01-17 @ 19:06:42
URL: http://jannicejarpe.blogspot.com
Postat av: anlie

håller me jannice, du är galen & så kmr din framtid bli med tror jag. jag tror att när du blir gammal och har barnbarn osv så kommer du ha världens bästa&spännande historier som bara alla vill höra. OCH, jag skulle vilja ha dig som mormor när du blir gammal och jag inte längre är ung.

2009-01-17 @ 23:01:05
URL: http://anlieah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0