Boys are stupid, let's throw rocks at them!

Det pratas om att X och Y kromosomer är det enda som skiljer oss åt. Dock har jag börjat tvivla. Jag har börjat misstänka att vi tjejer inte har någonting gemensamt med dom apliknande bröliga varelserna som kallas pojkar. Dom hoppar omkring, spottar här och där liksom för att markera revir, dom mökar och skrattar åt det och sen ska dom självklart slåss i tid och otid också. Jag tror att dom måste ha en rangordning. Någon ska alltid vara ledare - hans ord är lag. Han är som trumfen i ett kortspel, han slår allt. Sen är dom andra underordnade som små betjänter och fans till the great one. Efter dom underordnade ska det självklart finnas en hackkyckling också. Han som är spinkigast, blekast och svagast får ligga unders i alla grabbhögar och stå ut med att dom slår på honom tjugofyra timmar om dygnet.

Sen kan helvetet braka loss på riktigt vissa gånger också. Då är det ungefär som tjäderspel. Hanarna närmar sig sakta varandra tills dom står 2 centimeter från varandras ansiktet. Den enas mun öppnas, och i slow motion höjer han ena knytnäven och väser mellan två tänder;
- Har du sagt till folk att du kan ta mig ensam? Vi kan ta det här & nu!
Skitsnack alltså. Om alla tjejer skulle flyga på varandra så fort nån snackade skit skulle hela kvinnosläktet vara utdött, jag lovar! Ungefär som mammuttarna. Jag undrar om dom verkligen dog i brist på papputtar? Papputtarna kanske var så allmänt dumma i huvet och omogna så mammuttarna bestämde sig för att döda dom allihopa även om det betydde att dom offrade sina egna liv på samma gång?
Jag ska tametusan fråga min supermentor Lelle imorrn.

"För psykoanalyser kan man aldrig ändra på, men flickan hade drömmar och det kunde man visst ändra på."
Lars Winnerbäck - balladen om konsekvenser.
/j
B

Kommentarer
Postat av: Jannice

Intressant analys! Tycker mig känna igen symptomen faktiskt..

2009-01-21 @ 08:35:38
URL: http://jannicejarpe.blogspot.com
Postat av: Anonym

Din blogg är superbra snuttan! <3

2009-01-21 @ 14:53:55
URL: http://thildedahlin.blogg.se/
Postat av: Mästarn

Dom säger det där är en padda inte en groda inte tvärtom xD

2009-01-21 @ 17:29:06
Postat av: Anonym

Karlar är korkade. Fast vi kvinnor är nog också några spån vissa gånger. (ganska många gånger^^)



Och jag rent av älskar den där låten!

2009-01-21 @ 19:16:52
URL: http://tovelaurin.blogg.se/
Postat av: Anonym

låt oss ta en sten och kasta på alla dumma grabs som förstör våra liv , hjärtat. ;*

2009-01-21 @ 20:33:34
URL: http://anlieah.blogg.se/
Postat av: annndré

vi män är riktiga djur. nä blir väll så när man uppfostrar sina söner tvärtemot vad man uppfostrar sina döttrar till, eller vad vet jag :)

2009-08-12 @ 22:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0