money money money

Get rich or die trying, (bli rik eller dö medans du försöker, för er med mindre slipade engelskakunskaper) lyder ett ordspråk. - därför skrämmer gymnasievalet mig så mycket.
Om man väljer det man tycker är roligast så finns det ju en bra chans att man utvecklas och blir riktigt duktig på vad man nu vill hålla på med. Men samtidigt måste man vara realist, och fundera på hur stor chans det är att man kan tjäna pengar så man klarar sig inom det yrket.. Jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen, om sanningen ska fram.
/jb






Kommentarer
Postat av: sluta fundera så mycket de är ju för bövelen ett he

när man går i nian så tror man att gymnasievalet är så jävla viktigt. Det är det INTE. gymnasiet är nått man går i tre år, lär sig bo själv,får massa nya kompisar, gör en massa kul och läser grundämnena för att sedan ta studenten o ströjobba/resa ett tag innan man antingen börjar jobba på ålderdomshem, bensinmack, konsum eller så går man på universitet, bor i studentkorridor och pluggar nåra år för att sedan jobba som mäklare,lärare o dyl. ifall man inte blir kändisbloggare vill säga.

2009-08-26 @ 22:10:50
Postat av: En Nyman

Jag var den där realisten du skriver om. Kan säga dig att de sög. Välj de som du tycker är roligt!

2009-08-26 @ 22:43:13
URL: http://ennyman.blogg.se/
Postat av: Andrea

Du ska veta vad jag har funderat på det där! Jag fick ångest redan i 4:an när jag tänkte på gymnasiet, och undrade hur fasen allt skulle gå ihop. Vad ville jag bli? Vad ska jag göra? Vart skulle jag bo?



Men konstigt nog kom jag på vad jag vill göra med mitt liv, vilken linje jag vill gå, och hur jag ska plugga vidare. Men frågan som återstår för min del är vart.



Jag tycker att man ska välja något man tycker är kul och inte tröttnar på, och plugga vidare om det behövs..



Livet är till för att levas, inte plugga sig själv till döds! :)

2009-08-29 @ 22:03:34
URL: http://ordsomord.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0