summer of 09

Ja, mina kära. Det är väl dags att köra en utvärdering om sommarlovet 2009. Jag förstår att ni har väntat med extremt stor nyfikenhet, så ja.. nu kör vi.

Jag har besökt ett annat land. Ett land där basshunter - botten anna fast i engelsk version och britney spears dunkade på strandbarerna, där håriga 40+are i speedos var fler än blåbär i dom jämtländska skogarna och där det fanns minst 20 olika glassmaker på varje café.
Jag trivdes som fisken i vattnet, och var ute på kvällarna med cykelpojkar och halvunderliga polacker. Med extremt dålig engelska så förklarade en av dom; "People say we in Polen drink much. I say like no - Only Friday, and Saturdays. Sundays, Mondays, Tuesdays Wednesday and then it's Friday all over again!" ja, så kan man ju också se på saken.

En kille med ihopväxta ögonbryn i den största glasskiosken var kär i mig,och jag fick hur mycket glass jag ville ha alldeles gratis! Sånt är aldrig fel.
Jag träffade också väldigt trevliga människor från kalmar, en av dom betyder väldigt mycket för mig fortfarande, och kommer nog alltid göra.
Kroatien är absolut ett land jag kommer återvända till, och maja, jag saknar dig.

Jag vet att jag lovade både er läsare och mig själv i ett tidigare inlägg att inte förvänta mig nått inför sommaren. Tror ni jag lyckades? Planerna var så enorma, och bara därför så var det här den regningaste sommaren i ragunda kommun på 100 fucking år. Gud straffade mig nog för att jag inte bett min aftonbön sen jag var fem. Jag har iallafalll haft några sköna veckor tillsammans med fina vänner, och vilat upp mig ordentligt.
Jag har haft ett jobb också, som jordgubbsförsäljare. Roligare än det låter faktiskt, och jag har skrattat så jag tror jag klarar mig en hel livstid.

MEN, jag förstår inte. Har ni verkligen redan glömt, ni 30 åringar som låtsas se så enormt upptagna ut i era tjusiga bilar, hur det var när man var 14 år och försökte tjäna ihop till sin egen storsjöyrabiljett? Jag fattar mig inte på er, det minsta man kan göra är väl att höja handen och säga hej?

Och nu kommer då avslutningen på det här sommarlovet me dunder och brak. Alla jordgubbspengar sitter på kontot, katjing! Stockholm, här kommer jag och sofie.


Praktiskt, det här nya modet som heter Partille Johnny. Det går ut på att pojkar ska ha gummisnoddar på benen, och minst 8 liter DaxVax i håret.
"Älskling, har du en hårsnodd?"
"Mm, vänta lite... vill du ha en eller fjorton?"
Nje, jag förstår ärligt talat inte.
Min syster har köpt en stor toblerone till mig på taxfree, så jag ska nog överleva här i min ensamhet med min choklad. Jag funderar på att göra en hemsida; www.patetisk.nu eller www.patetisk.com. Vad tycker ni?

puss jb

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om man slutar vinka åt allt och alla som åker förbi och anstränger sig till att vara något mognare än man egentligen är.. då kanske folk känner för att hejja på dig med!



Och du, ett hett tips är att sluta kalla andra personer "fjortis" då du själv sitter som en säker VD för hela klanen! Du sänker dina egna avkommor till botten genom det.

2009-08-28 @ 13:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0