skinnfåtölj med inbyggd fislukt.

Nu sitter jag i min super sköna skinn fåtölj, och lyssnar på när hunden snarkar och mamma som undervisar sanna om kungligheter medans dom kollar på doobido. Har nyss svalt en halv form med kladdkaka och tänkte snart ta ut hunden.

Iallafall, så var det helt vanlig skoldag idag.
Eller nja, det hände faktiskt lite grejor! Två killar började slåss, en av dom nya irakiska killarna och Tor.
Tor hade en story om vad som hade hänt, och den andre killen hade såklart en annan. Det var nu dilemmat kom, vem ska lärarna tro på? Dom har en svensk kille, som är väldigt snäll men lätt uppretad, och som gillar att slåss. Sen har dom en annan som är flykting från irak. Utan att blinka, så ställer sig alla lärare genast på den utländska killens sida. Jag tror dom är rädda för att verka rasistiska. Men ändå, så är det inte rätt att ställa sig på någons sida bara för att inte missuppfattas. Eller? För om man tänker efter är det inte rättvist mot tor. Det är nästan lite tvärtom, att tor diskrimineras för sin hudfärg.
Folk kan gotta sig i att två personer slogs i minst en vecka framöver. Det är när sånna här saker händer man förstår vilken pytteliten skola man går på.

Jag och sanna sprang ikapp på sextio meter ikväll förresten. Hon startade lite före, och kom fram ungefär en halvstortå längd före mig. Det lär jag få höra om en lång tid framöver.

SNART ÄR JAG EN FASTER! gud va kul, jag längtar. :D

/ jB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0