en sak, eller kanske två - som man kan fundera på.

Dom finns, överallt tyvärr. Dom här människorna som nästan borde ha en egen stam, typ som indianer och leva någonstans i ett land långt borta. Ni vet nog innerst inne vilka jag pratar om. Dom med kritvitt dött hår, stenhårt mejkade fula nunor och alldeles för små kläder. Dom som går omkring och viftar på tuttarna och leker att dom äger hela världen. Dom som verkar trivas med att bli hatade. Vilket ord dyker upp i din hjärna nu? Jo, jag tror jag vet vilket. Jag tänkte väl det.


Dataskärmen lyser i det mörka rummet. Tonårsflickan sitter där, laddar upp bild, klickar. Jag vet ärligt talat inte varför. Bilden som hon har tagit på sina bröst laddas sakta upp på bilddagboken, och hon tycker nog att det är spännande. Kommentarerna öser in, om att hon är lik porrskådisar, Anna Nicole, Pamel Andersson. Hon skriver snabbt ett svar, " tack <33 ". Hon tackar över att folk tycker att hon liknar ett porrskådis, är den här världen lite knäpp eller?

Man kan diskutera, filosofera, grubbla över varför dom här tjejerna gör så här mot sig själva. Vem vet vem som kollar på den där bilden nu? Vem vet vad dom där bilderna andvänds till? Men det bryr sig inte flickan om, för hon behöver uppmärksamheten. Hon tycker att det är spännande, kanske rentav intressant. Hon solar sig i glansen av kommentarerna, dom får henne att må bra. och självklart tänker hon inte längre än så. Det är nuet som räknas, hon ser inte längre än så. Hon förstår nog, men ignorear. Hur mycket man än tänker på det här så måste man vara realistisk. Man kan inte låta någon annan ta skulden för varför tjejerna gör så här, skylla på att samhället har dåliga förebilder, på att dom kanske inte får nog med uppmärksamhet hemma eller sånt där trams.

Vad gör hon, när hon har fyllt trettio? Pattarna har börjat hänga, och det sitter en oroväckande bilring runt höften. Vad ser hon tillbaka på? Ett jobb på mc donalds, och två partyår på ibiza.

I slutändan, så har alla människor ett val, om hur dom vill uppfattas. När folk pratar om flickorna så blir det ju helt enkelt ' du vet, lillhoran från hammarn'. Och tänk, när flickan har vuxit upp och ser bilder på sig själv när hon går runt i sina minimala kläder, superkorta kjolar och stringtrosorna alldeles för högt uppe. Hon kommer skämmas för sig själv, så den enda som förlorar på det här är hon. Så, alla människor har ett val. Visst - om hon vill vara lillhoran från hammarn,så gärna för mig. Ha så kul!  Men jag ska bli ' duvet, jenny från hammarn - hon som tog sig härifrån, och faktiskt lyckades bli någonting.

alltså nu ska typ jarå typ glida ner till malin typ, fnizz vad vi kommer ha roligt, hihih. Vi ska typ äta chips, omg vi kommer typ bli feta. USCH! måste banta, iiiih!

jB


Kommentarer
Postat av: Malin Arvidsson

haha, du och jag jenny... du och jag och stockholmarna som tycker att vi är fäbojäntor :D

2008-07-19 @ 23:42:01
Postat av: Anonym

hej på dej igen linda skugge! faan vad ja´h känner mejj träffad av din text nu azzå ja bara måååsteh sluta laddah upp bilder av mina pattar på bdb! de är ju såå 80 talet typ lol

2008-07-25 @ 02:29:24
Postat av: emma

jenny , du är grym bloggare ! :D

2008-07-29 @ 21:26:04
Postat av: anlie

jenny jag hatar att allt du skriver är så jävla sant..(:

2008-10-17 @ 23:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0