sitting, wating wishing.

jag har väntat, i flera år. På att bli äldre, på att bli tjockare, på att bli längre.
Nu är jag lång, fet och gammal.
och det känns...
FÖRJÄVLIGT.

jag som trodde att det skulle vara roligare att gå på skolan nu, när vi är bland dom äldsta. Man kunde spotta på små sjätteklassare, och få småglina att gråta bara genom att titta på dom. Men sanning är den att dom yngre inte bryr sig ett dyft länge, dom far fram genom korridorerna som att dom äger skolan! Jag säger då de. Ingen respekt alls över huvudtaget! Jag menar, när jag var så där liten höll jag på att skita på mig om nån stor läskig kille som joel eller patrik nös.
Nu går jag i åttan. 8B. Hur hemskt låter inte det? Folk betygsätter det jag gör, och jag måste anstränga mig. Jag har irene klint flera gånger i veckan, i både engelska och franska.
skjut mig snälla! Jag kommer få magsår, håravfall och torsklukt och jag fortsätter jobba så här hårt!
..och det värsta är att det snart blir värre.

snestreck jb


Kommentarer
Postat av: Kärring?

Har du glömt att tiden går? Snorunge, barnrumpa,1:a kladdare, grundskoleämne, och så är du snart kärring. Håller med dig om att livet inte är uppiggande. Du kan ändå vara glad över att du inte har samma sak mellan brösten som kärringarna har nämligen naveln. Alltid något att vara stolt även hur länge det nu varar men gläds åt den tid du lever i och inget var bättre förr.

2008-11-05 @ 00:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0