som vi har väntat.

Man tittar sig omkring, och det är där. Solen skiner, och himlen är blå. Snön har tinat till vattenpölar överallt, som man ska råka kliva i och blöta ner sig totalt. Man tar ett djupt andetag och känner det i hela kroppen. DET ÄR VÅR. Jag gör som Ronja rövardotter, och mitt vårskrik ekar i kullstaberget. Oh, vad jag är lycklig. Vi har ju, eller, iallafall jag, har ju väntat nästan den hela mörka vintern på lite solsken och fågelkvitter. Men nu är det, verkligen vår.
Cykeln är framme, och den funkar bra. eller, nja. Den kommer iallafall funka bra efter att jag har lagat den. Inom en snar framtid så kommer även däcken att vara pumpade, eller nja - den dagen då jag hittar pumpen bland all bråte så ska jag ta mig i kragen och göra det. Men vet ni en sak? Idag såg jag vad jag så länge har tittat efter. Det första vårtecknet.
Det var inte en sketen liten gul blomma, eller en fågel som tagit sig hit från sydamerika. Nepp. Dom har vaknat. Jag pratar inte om björnarna som kommer att äta upp mig nån vacker dag när jag är ute och plockar bär, nej - jag pratar om alkoholisterna som börjar röra på sig. Dom har spenderat hela vintern i en väl inpissad lägenhet, men nu har dom vaknat. Dom är här nu, och letar efter pant. Precis som alla välgömda hundskitar under snön tinar dom fram, alkoholisterna och knarkarna - vårens första tecken, är här. What a hallelujha moment.

Vårens första moppetur har ägt rum också, denna vår var det den lilla söta pojken tim åkerlund som fick äran att skjutsa min vackra bakdel på hans sadel. Tack. :) Vårens första glass åt jag också tillsammans med mirja och moa, trevligt trevligt!

Adios amigos, / Jb

Kommentarer
Postat av: 'moehoe

JA, VÅREN.

2008-04-01 @ 21:00:20
Postat av: Världens bästa SOFIEHENRIKSSON ;D

Japp våren är kommen;)

2008-04-04 @ 15:22:06
Postat av: marrr

yeyzz, älska våren (L)

2008-04-04 @ 15:23:09
Postat av: Ankan Malin ( :

Jo du, och på hösten måste dom små alkisarna flytta söderut. Så kom ihåg att inte lägga ut mat för tidigt :)

2008-04-12 @ 19:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0