funderare.

alltså, man kanske inte ska skriva om sånna här pass privata saker. Men jag känner faktiskt att jag måste iallafall.
Engla blev bortrövad och mördad. Det är hemskt, förjävligt att någon kan göra så mot ett barn. Det är fel och läskigt och hemskt och alla andra ord du kan hitta på. Men egentligen, om vi tänker efter. Varje dag så dör barn i svält, i aids eller cancer. Barn blir bortrövade och mördade i stort sett varje dag. Idag, i aftonbladet, så var det insändare på flera sidor om hur mamman måste känna, och hur synd det är om henne. Men tror ni inte en mor i Sudan saknar sitt barn lika mycket som en mor i Sverige gör? Varför står inte det på fjorton sidor i tidningen för? Nej, i och för sig så är det ju mest svenska nyheter i våra tidningar, men iallafall. Sånna här saker händer oftare än vad vi tror, och många andra mödrar har upplevt samma sak. Varför får just hon i Sverige flera sidor i tidningen för? Och sen kan jag inte hjälpa att jag blir lite irriterad. " Englas fond " ? Visst, mamman och pappan kanske inte klarar av att jobba på flera år, men det känns ändå som att " Äh, våran dotter dog ändå så då kan ju svenska folket lika gärnatycka väldigt synd om oss och ge oss massa pengar ".  Det känns liksom, ja - fel.
Tack svenska folket för att ni gjorde så vi kunde köpa en ny volvobil.Njae, jag köper det inte.

ät godis och fis i soffan.
/ jb

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0