det räcker för länge sen.

Det gör ont, i hela kroppen när man läser i tidningen. Man läser om lilla Engla, som blev bortrövad och mördad när hon cyklade hem från fotbollsträningen. Det står cirka 5-20 sidor om Engla i tidningen, varje dag. Och hennes bruna ögon borrar sig in i min kropp, och i mitt hjärta. Det gör helt enkelt ont, när man får ett sådant bevis på hur ond världen egentligen kan vara. När man får ett bevis på hur superduper klumpiga polisen är, och när man vet att det där hade kunnat hänt vem som helst. Mig, dig eller någon annan. I det här fallet blev det tioåriga Engla som fick dö på grund av att Anders är helt jävla tom i huvet. Och jag tycker, helt ärligt, att det är dags för skärpning av lagarna i sverige. Anders kan skylla på att han är psykiskt sjuk, och visst - det är han verkligen. Men ingen som är kapabel att mörda ett barn blir någonsin frisk, hur mycket vård han än får. Är det bara jag som tycker att dödsstraff låter bra?


/ Jb

Kommentarer
Postat av: Soffan

Du ee bäst

2008-04-17 @ 14:40:23
Postat av: emma

näe , asså jävla sjuka gubbe ! snacka om att man blir förbannad ! :@

2008-04-19 @ 20:34:14
Postat av: sofiehenriksson*värlsbäst

visst det är synd om engla det tkr jag med, men barnen i arboga då? dom var 2 o 5 år, och dom blev BÅDA mördade!;o men inte pratas det nått om de, nejnej. inte lika viktigt, englas föräldrar förlora ju sin dotter.. men barnen i arbogas mamma då?hon förlora båda! ;o

aja, anyway ja älskardej sis.

2008-05-03 @ 01:29:17
URL: http://sofiehenriksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0